W jaki sposób skutecznie reklamować się w wyszukiwarce?



Dobra reklama to taka, która przede wszystkim dociera do odpowiedniej osoby. Głównym elementem, na który powinno się zwrócić uwagę przy tworzeniu reklamy jest właściwy komunikat. Nie tylko przykuwający uwagę odbiorcy, ale spełniający jego potrzeby. W celu wyświetlenia reklamy w danym kontekście reklamodawca musi wybrać słowa kluczowe, na które chce być wyświetlany. Następnie do tych haseł należy napisać reklamę i wskazać stronę, na której klient znajdzie dokładnie to, czego w tym momencie szuka. 

Zasada dopasowania

Chcąc stworzyć perfekcyjną reklamę trzeba pamiętać o trzech elementach: słowie kluczowym reklamie i stronie docelowej, na którą trafią osoby po kliknięciu w reklamę. Może to być zarówno strona główna, strona produktu lub strona z formularzem kontaktowym.  Idealna reklama w Google Ads opiera się na zasadzie właściwego dopasowania. Trafia do odpowiedniego użytkownika, w odpowiednim czasie i ma właściwy przekaz. Dobre dopasowanie reklamy stanowi połowę sukcesu, a brak tego dopasowania to gwarantowana porażka. 

Struktura konta Google Ads

Jeżeli chcemy podjąć jakiekolwiek działania marketingowe to pierwszy krok stanowi stworzenie kampanii. Można stworzyć kilka kampanii przeznaczonych dla różnych grup produktów, które należy pogrupować na mniejsze segmenty. Dzięki temu reklamodawca posiada większą kontrolę nad zarządzaniem taką strukturą. Umożliwia to również optymalizację i sprawne wprowadzanie zmian, bez konieczności poświęcania dużej ilości czasu. Reklama w sieci reklamowej może wyświetlać się w różnych miejscach: aplikacji mobilnej, na blogu albo na YouTube. Wybieramy również lokalizację, czy to kraj, region czy konkretne miasto, do którego chcemy skierować nasze reklamy. Definiujemy też harmonogram, w zależności od tego, czy chcemy, aby reklamy wyświetlały się przez całą dobę, czy tylko o określonych porach dnia. Na końcu w Google Ads ustalamy budżet dzienny. Każdy produkt trzeba traktować indywidualnie, ponieważ różne produkty mają różną wartość albo konkurencję.